Dinosaur Provincial Park

18 juni 2013 - Brooks, Canada

Begin van een windhoosGisteren hebben we de camper opgehaald bij Canadream. Een mooie, 1 jaar oud, met een slide-out slaapkamer erin. Omdat de weersvoorspelling van de regio Banff- Lake Louise-Jasper nogal slecht is tot en met donderdag/vrijdag zijn we in plaats van die kant op eerst naar het zuiden gereden. Na ruim 225 km kwamen we aan in het Dinosaur Provincial Park, in de buurt (50 km) van de plaats Brooks. Hier staan we nu voor de 2e avond. Het weer is hier een stuk beter. Op de dag zo'n 25 graden, 's avonds koelt het wel af, gisterenavond nog een bui, maar op de dag weer mooi. Dit is een gebied waar veel dinosaurussen zijn opgegraven en het ziet er als een soort maanlandschap uit. Vandaag een hert gezien en een ratelslang op 1 meter afstand. Naast deze dieren moet je hier ook oppassen voor schorpioenen en het stikt hier van de muggen.

Morgen gaan we naar Drummheller om een museum te bezoeken over dino's en de tijd waarin ze leefden. Daar zoeken we dan een camping om daarna dan richting Banff te rijden. Het traject van de Icefield Parkway willen we pas rijden als het niet meer regent. Dat wordt zaterdag of zondag dus. Tijdens onze eerste rit kwamen we al in een soort tropische regen/hagelbui terecht. Het kan hier echt spoken.